Utveckla ditt företag med hjälp av mobiltelefoner

Mobiltelefonerna har mer eller mindre tagit över världen de senaste åren. De smarta mobilerna gör att vi idag har en liten och kraftfull dator i fickan hela tiden, som gör att världen aldrig är längre än några knapptryck bort. Detta är såklart en radikal förändring i både våra personliga liv, men också i världen för alla företagare. Att hänga med på denna förändring och kunna ta vara på alla de fördelar som våra smarta mobiler innebär som företagare är oerhört viktigt för att kunna hålla jämna steg med sina konkurrenter. I den här artikeln lyfter vi därför några exempel på hur våra smarta mobiltelefoner kan hjälpa oss som företagare och bidrar till att vi når fler med vårt företag.

Mejl

En sak som de smarta telefonerna har bidragit till är att människor väldigt ofta kollar sin mejl. Att kontrollera om man har fått någon ny e-post görs enkelt via en app i mobiltelefonen och mejlen är därför ett väldigt effektivt sätt att marknadsföra sig som företag. Det kanske mest effektiva sättet att göra detta på är att skicka ut olika typer av nyhetsbrev till dem som kan tänkas vara intresserade av det företaget har att erbjuda. Att skicka ut nyhetsbrev är något som man dock bara bör göra om man har fått den specifika personens medgivande till att göra detta. Det är vanligt att man till exempel ger detta medgivande när man beställer en produkt från företagets hemsida, eller att man har möjligheten att kryssa i en sådan ruta direkt när man kommer in på hemsidan till företaget. På så sätt kan man bygga sig en lista på människor som är intresserade av det företaget har att erbjuda och man riktar därmed sin marknadsföring till sin målgrupp.

Sociala medier

En annan viktig del där lite för många företag ligger lite efter är marknadsföring på sociala medier. När det kommer till sociala medier kan det vara svårt att slå igenom och nå sin målgrupp med sin marknadsföring. De reklamer som har fungerat bäst på sociala medier är bland annat sådana som använder sig av humor som ett redskap för att nå fram. Att samarbeta med mer eller mindre kända profiler som redan är etablerade på sociala medier kan vara ett sätt att nå många människor och få sin reklam att delas till fler. Dessutom är båda dessa taktiker, humor och redan kända eller etablerade profiler, ett sätt att framstå som sympatisk och trevlig som företag.

Rekommenderade artiklar